Czas, miejsce: maj 2012 r. (16 godzin), Wrocław
Organizator: Collegium Wratislaviense
Nowatorski program Szkoły Tutorów Akademickich skierowany jest do naukowców i kadry dydaktycznej uczelni. Tutoring to możliwość na odnowienie relacji mistrz-uczeń, efektywny rozwój talentów podopiecznych i podniesienie prestiżu uczelni.
Metoda ta, stosowana jest w najlepszych uniwersytetach na świecie, m.in. w University of Oxford czy University of Cambridge.
Program:
- Metody dydaktyczne w edukacji wyższej – miejsce i znaczenie tutoringu
- Dobre praktyki tutorskie w Polsce i na świecie
- Metoda inna niż wszystkie – antropologia tutoringu
- Tutor – profil kompetencyjny
- Warsztat rozwoju osobistego
- Przygotowanie i prowadzenie tutorialu. Scenariusze spotkań
- Praca na „Przewodniku tutora”
- Pięć kroków do efektywnego tutoringu – prezentacja anglosaskiej szkoły tutoringu
- Perspektywy rozwoju tutoringu w Polsce
zobacz galerię Collegium Vratislaviense
Refleksja
Udział w Szkole Tutoringu to uczestnictwo w profesjonalnie przygotowanych zajęciach. Merytoryka na bardzo wysokim poziomie. Przede wszystkim należy podkreślić dużą liczbę praktycznych ćwiczeń i przykładów.
Jestem przekonany, że tutoring jest ogromną szansą na odnowienie relacji mistrz-uczeń w życiu akademickim. Tutoring bowiem to całościowe, spersonalizowane podejście do studenta.
Na stronie Programu Liderzy PAFW można pobrać publikację pt. “Tutoring – w poszukiwaniu metody kształcenia liderów” pod red. B. Kaczorowskiej, Wyd. Stowarzyszenie Szkoła Liderów 2007.
Szczególnie polecam artykuł P. Czekierdy pt. „Tutoring jako szansa na odnowę misji polskiego uniwersytetu”.