EDUKACJA, NAUKA

Czas, miejsce: maj 2012 r. (16 godzin), Wrocław

Organizator: Collegium Wratislaviense

Nowatorski program Szkoły Tutorów Akademickich skierowany jest do naukowców i kadry dydaktycznej uczelni. Tutoring to możliwość na odnowienie relacji mistrz-uczeń, efektywny rozwój talentów podopiecznych i podniesienie prestiżu uczelni.
Metoda ta, stosowana jest w najlepszych uniwersytetach na świecie, m.in. w University of Oxford czy University of Cambridge.

Program:

  • Metody dydaktyczne w edukacji wyższej – miejsce i znaczenie tutoringu
  • Dobre praktyki tutorskie w Polsce i na świecie
  • Metoda inna niż wszystkie – antropologia tutoringu
  • Tutor – profil kompetencyjny
  • Warsztat rozwoju osobistego
  • Przygotowanie i prowadzenie tutorialu. Scenariusze spotkań
  • Praca na „Przewodniku tutora”
  • Pięć kroków do efektywnego tutoringu – prezentacja anglosaskiej szkoły tutoringu
  • Perspektywy rozwoju tutoringu w Polsce

Szkoła Tutorów Akademickich

zobacz galerię Collegium Vratislaviense

Refleksja
Udział w Szkole Tutoringu to uczestnictwo w profesjonalnie przygotowanych zajęciach. Merytoryka na bardzo wysokim poziomie. Przede wszystkim należy podkreślić dużą liczbę praktycznych ćwiczeń i przykładów.
Jestem przekonany, że tutoring jest ogromną szansą na odnowienie relacji mistrz-uczeń w życiu akademickim. Tutoring bowiem to całościowe, spersonalizowane podejście do studenta.

Tutoring - W poszukiwaniu metody kształcenia liderów

Na stronie Programu Liderzy PAFW można pobrać publikację pt. “Tutoring – w poszukiwaniu metody kształcenia liderów” pod red. B. Kaczorowskiej, Wyd. Stowarzyszenie Szkoła Liderów 2007.

Szczególnie polecam artykuł P. Czekierdy pt. „Tutoring jako szansa na odnowę misji polskiego uniwersytetu”.

Skontaktuj się ze mną

Odpowiadam w trybie ASAP

Nieczytelne? Zmień tekst. captcha txt